efficy Bekräftar Sin Snabba Europeiska Tillväxt Genom Att Förvärva Svenska APSIS.

2 minuter av läsning · Listen

Bryssel, Stockholm 25 augusti 2021 – efficy, den ledande europeiska CRM-leverantören (kundrelationshantering) tillkännagav förvärvet av det nordiska datadrivna marknadsförings-SaaS-företaget APSIS från Norvestor, ett norskt privatkapitalbolag. Med detta expanderar efficy sin nordiska närvaro och marscherar vidare mot sin ambition att nå 5 % i marknadsandel av den europeiska CRM-marknaden senast 2024.

APSIS VD Emma Dyga säger: "Vi är mycket glada över efficys förvärv av APSIS och är glada att gå samman med ett tillväxtföretag med höga ambitioner i Europa. Jag tror att vad vi har byggt med APSIS One kan vara ännu en pusselbit för efficy för att nå sina ambitioner på den europeiska marknaden."

Den här affären markerar det fjärde förvärvet på mindre än ett år för efficy, vilket gör att koncernen avsevärt kan bredda sin räckvidd och stärka sin närvaro i Europa. Med APSIS expanderar efficy sin arbetskraft till över 500 personer fördelat över 18 kontor i Europa.

efficys VD, Cédric Pierrard tillägger: "Förvärvet av APSIS datadrivna marknadsföringsplattform breddar också vår produktportfölj och gör efficy en enda kontaktpunkt för företag som söker CRM-lösningar. Med digitalt engagemang som en viktig del av dagens kundrelationer presenterar APSIS teknik en helt ny värld av möjligheter för efficys kunder!"

Om APSIS.

APSIS är en ledande nordisk leverantör av datadriven marknadsföring med 20 års erfarenhet av att tillhandahålla lösningar för e-postmarknadsföring, marknadsföringsautomatisering och anpassad marknadsföring, i en allt i ett marknadsföringsplattform. APSIS tjänar idag nära 3 000 kunder i Norden och Asien. https://apsis.com/

Om efficy.

efficy skapades 2005 med målet att erbjuda stora och medelstora företag en komplett, flexibel och anpassningsbar lösning för SaaS lösning för hantering av kundrelationer. Baserat i Bryssel finns koncernen i 15 länder, har mer än 550 anställda, nästan 13 500 kunder och 330 000 dagliga användare.

efficy är ISO 9001 certifierad och arbetar med kunder från en mängd olika sektorer: Bank (Belfius, BNP Paribas, Fortuneo), Försäkring och ömsesidig försäkring (Amma, Wilink), Subventionerade bostäder, Industri (CEA, Gradus, certified, Tjänster, Turism och transport (Kinepolis, Geneva turism), Detaljhandel (La Redoute, Groupe Gautier), Juridiska sektorn, lokala myndigheter och Handelskammaren.

Läs mer om APSIS här: https://apsis.com/