efficy Stärker Sitt Aktieägande för Att Påskynda Europeisk Expansion

3 minuter av läsning · Listen

23 oktober 2019 – Fortino Capital Partners går samman med efficy, en flexibel och helt anpassningsbar CRM-lösning som är utvecklad för medelstora och stora företag.

En toppmodern och användarvänlig CRM-mjukvarulösning.

Under de senaste åren har efficy Group uppnått en dubbelsiffrig tillväxt genom en kombination av både organisk tillväxt och strategiska förvärv. efficy åstadkom mer än 20 miljoner euro i intäkter förra året. Det senaste stora förvärvet av koncernen var E-Deal (2018), som placerade dem idag som en av ledarna på Benelux- och franska marknaderna. Båda grundarna av efficy, Cédric Pierrard och Robert Houdart har ambitionen att ytterligare driva styrkan i efficy som en CRM-mästare på den europeiska marknaden.

Som en ny partner kommer Fortino Capital att stödja efficy för att nå detta mål och kan tillhandahålla mer kapital från sina 235 miljoner euro i den digitala tillväxtfonden för att ge bränsle till denna utveckling i befintliga geografier och ytterligare driva den befintliga köp-och-bygg-strategi. Ledarskapet förblir intakt för nästa fas av tillväxt.

Matthias Vandepitte, Partner på Fortino Capital, förklarar: "Vi är glada göra gemensam resa tillsammans med Cédric och hans team och att stödja dem på denna nya resa."

Cédric Pierrard, grundare av efficy, tillägger: "Under de senaste 15 åren har vi byggt en stark CRM-lösning som hanterar de komplexa behoven för kunder i hela Europa. För att ytterligare öka efficys tillväxt och bli den europeiska ledaren letade vi efter en partner med den nödvändiga erfarenheten och värden, samt med förmågan att ytterligare hjälpa oss i våra internationella ambitioner."

efficy är den fjärde investeringen i Fortinos digitala tillväxtfond, efterföljande MobileXpense, Maxxton och Odin Groep. VMB och Bird & Bird agerade som finansiella respektive juridiska rådgivare till Fortino Capital Partners. CMS var juridisk rådgivare till företaget.

Om Fortino Capital Partners.

Fortino Capital Partners är ett investeringsföretag med fokus på teknik och digital omvandling. Vårt uppdrag är att stödja ambitiösa ledningsteam till att förverkliga sina tillväxtplaner. Vi investerar i unga företag (riskkapital) och etablerade företag (tillväxtkapital) där tillväxt är en integrerad del av strategin. Fortino har kontor i Belgien och Nederländerna och investerar också utanför Benelux. För mer information, vänligen besök www.fortinocapital.com

Om efficy.

efficy skapades 2005 med målet att erbjuda stora och medelstora företag en komplett, flexibel och anpassningsbar lösning för SaaS lösning för hantering av kundrelationer. Baserat i Bryssel finns koncernen i 15 länder, har mer än 550 anställda, nästan 13 500 kunder och 330 000 dagliga användare. efficy är ISO 9001 certifierad och arbetar med kunder från en mängd olika sektorer: Bank (Belfius, BNP Paribas, Fortuneo), Försäkring och ömsesidig försäkring (Amma, Wilink), Subventionerade bostäder, Industri (CEA, Gradus, certified, Tjänster, Turism och transport (Kinepolis, Geneva turism), Detaljhandel (La Redoute, Groupe Gautier), Juridiska sektorn, lokala myndigheter och Handelskammaren.

Kontakt Niklas Jakobsson Marknadschef +32 2 648 18 98 nja@efficy.com