efficy Group Förvärvar INES CRM för Att Bli Europeisk Mästare i CRM

3 minuter av läsning · Listen

Bryssel, 10 september 2020 – INES CRM, en av de franska molnbaserade CRM-pionjärerna ansluter sig till efficy-koncernen. Den angivna ambitionen är att slutföra konsolideringen av den franska marknaden för att erövra Europa!

"INES CRM är ett genialt tillskott till efficy-koncernens utbud av CRM-lösningar. Våra team kan nu erbjuda en lösning som är anpassad till alla sammanhang. Oavsett om det är ett nystartat företag som köper en CRM-licens på webben, ett företag med 40 anställda som vill ha en anpassningsbar lösning eller till och med en koncern som har flera tusen användare," betonar Damien Duchateau, en av grundarna av INES CRM.

"Anslutningen till efficy-koncernen kommer att göra att INES CRM-lösningen kan berikas med nya funktioner. Mobilapplikation, artificiell intelligens, gamifiering, dokumenthantering och extranät för kundfunktioner kommer att komplettera INES CRM-lösningen", tillägger Max Patissier, en av grundarna av INES CRM.

En önskan att konsolidera den europeiska marknaden.

efficy-koncernen siktar på att representera 5 % av marknadsandelarna för CRM på den europeiska scenen inom fyra år. Förvärvet är en del av detta mål.

efficys förvärv av INES CRM skapar en grupp med 220 anställda i Europa med kumulativ årlig omsättning på 26,5 miljoner euro för 2019. Kundportföljen står på 4 500 referenser.

"Under de senaste åren har vi organiserat och strukturerat oss för att påskynda takten i vår tillväxt. INES CRM gör att vi kan etablera oss i Frankrike. Vi planerar liknande operationer i andra länder inom de kommande månaderna. Vårt mål är att bli ett seriöst europeiskt alternativ till några av de mest framgångsrika CRM-företagen i USA", avslutar Cédric Pierrard, VD för efficy-koncernen.

Om INES CRM.

Franska CRM-utgivaren INES CRM är en öppen CRM- och ERP-plattform som uppmuntrar integration och konvergens med olika lösningar och applikationer på ett enkelt sätt. INES CRM utformades för att hantera problemen för olika avdelningar – sälj, marknadsföring, kundtjänst och mer, genom att tillhandahålla en 360° vy av kundresan och deras åtgärder.

efficy CRM på ett ögonblick.

Nyckeltal (2019)
26,5 miljoner euro omsättning
220 anställda i 9 länder
4 500 kunder
185 000 användare i 33 länder
46 % genomsnittlig tillväxt under de senaste 5 åren

Senaste höjdpunkter
2017: Förvärv av DESICO, utgivaren av Vente partnerlösningar i Frankrike
2018: Förvärv av E-Deal i Frankrike 2019: Förvärv av SumaCRM i Spanien
2019: Fortino Capital tillträder som aktieägare

Om efficy.

efficy skapades 2005 med målet att erbjuda stora och medelstora företag en komplett, flexibel och anpassningsbar lösning för SaaS lösning för hantering av kundrelationer. Baserat i Bryssel finns koncernen i 15 länder, har mer än 550 anställda, nästan 13 500 kunder och 330 000 dagliga användare. efficy är ISO 9001 certifierad och arbetar med kunder från en mängd olika sektorer: Bank (Belfius, BNP Paribas, Fortuneo), Försäkring och ömsesidig försäkring (Amma, Wilink), Subventionerade bostäder, Industri (CEA, Gradus, certified, Tjänster, Turism och transport (Kinepolis, Geneva turism), Detaljhandel (La Redoute, Groupe Gautier), Juridiska sektorn, lokala myndigheter och Handelskammaren.

Kontakt Niklas Jakobsson Marknadschef
E-post: nja@efficy.com